Cum sa depasesti emotional si spiritual impactul COVID19

 Cum sa depasesti emotional si spiritual impactul COVID19
Distribuie sa vada si prietenii tai

De ce ar trebui sa ignori toata acea presiune de productivitate inspirata de coronavirus?

Aisha S. Ahmad observa printre colegii si prietenii academicieni,  un raspuns comun la continuarea crizei Covid-19. Toti lupta cu viteza pentru un sentiment de normalitate – incercand sa mute cursurile online, mentinand programe de scriere stricte,etc. Cu totii spera sa se descurce pentru un timp scurt, pana cand lucrurile vor reveni la normal.

Cu toate acestea, din perspectiva Aishei S. Ahmad—avand experienta cu crizele din intreaga lume, ceea ce se vede in spatele acestei lupte pentru productivitate este o presupunere periculoasa. Raspunsul la intrebarea pe care toata lumea o pune – „Cand se va termina asta?” – este simplu si evident, dar teribil de greu de acceptat. Raspunsul este niciodata.

Catastrofele globale schimba lumea, iar aceasta pandemie este foarte asemanatoare unui razboi major. Chiar daca vom stapani criza Covid-19 in cateva luni, mostenirea acestei pandemii va trai cu noi anii, poate chiar decenii de aici incolo. Acesta va schimba modul in care ne miscam, construim, invatam si ne conectam.

Pur si simplu nu există nici un fel în care vietile noastre se vor relua ca si cum acest lucru nu s-ar fi întamplat niciodată. Si asa, în timp ce te poti simti bine în acest moment, este nechibzuit să te arunci într-o frenezie de activitate sau obsesie în ceea ce priveste productivitatea acum. Asta inseamna doar negare si amăgire. Răspunsul sănătos din punct de vedere emotional si spiritual este să te pregătesti pentru o schimbare permanenta.

Etapa nr. 1: Securitatea

Primele zile si saptamani intr-o criza sunt cruciale si ar trebui sa faci spatiu suficient pentru a permite o ajustare mentala. Este perfect normal si adecvat sa te simti rau si pierdut in timpul acestei tranzitii initiale. Considera ca este un lucru bun ca nu esti in negare si ca iti permiti sa lucrezi prin anxietate. Nicio persoana sanatoasa nu se simte bine in timpul unui dezastru global, asa ca fii recunoscator pentru disconfortul sanatatii tale. In aceasta etapa, este recomandat sa te concentrezi pe mancare, familie, prieteni si poate fitness. (Nu vei deveni atlet olimpic in urmatoarele doua saptamani, asa ca nu iti impune asteptari ridicole.)

Apoi, ignorat-i pe toti cei care posteaza excese de productivitate pe social media chiar acum. Este bine sa te trezesti la ora 3 a.m. Este bine ca ai uitat sa mananci pranzul si sa nu poti face o clasa de yoga Zoom.

Elibereaza-te de toate ideile profunde pe care le ai despre ceea ce ar trebui sa faci in acest moment. In schimb, concentreaza-te intens asupra securitatii tale fizice si psihologice. Prima ta prioritate in aceasta perioada timpurie ar trebui sa fie asigurarea casei tale. Obtine elementele esentiale pentru camara, curata casa si impreuna cu familia, faceti un plan de familie coordonat. Purtati conversatii rezonabile cu cei dragi despre pregatirea in caz de urgenta. Daca aveti o persoana iubita cadru medical/militar, etc., redirectionati-va energiile si sustineti persoana respectiva ca prioritate. Identificati-le nevoile si apoi raspundeti nevoilor respective cu tot devotamentul.

Indiferent cum arata unitatea ta de familie, vei avea nevoie de o echipa in saptamanile si lunile urmatoare. Concepeti o strategie de conectare sociala cu un grup mic de familie, prieteni si / sau vecini, mentinand in acelasi timp distanta fizica in conformitate cu liniile directoare de sanatate publica. Identificati persoanele vulnerabile si asigurati-va ca sunt incluse si protejate.

Cel mai bun mod de a construi o echipa este de a fi un bun coechipier, asa ca luati unele initiative pentru a va asigura ca nu sunteti singur. Daca nu realizati aceasta infrastructura psihologica, provocarea masurilor necesare de distantare fizica va fi zdrobitoare.

Construiti acum un sistem social durabil si sigur!

Etapa nr. 2: Schimbarea mentala

Dupa ce te-ai asigurat pe tine si pe echipa ta, te vei simti mai stabil, mintea si corpul se vor regla si vei ravni la provocari care sunt mai solicitante. Cu timpul, creierul tau poate si se va reseta la noile conditii de criza, iar capacitatea ta de a lucra la nivel superior va fi reluata.

Aceasta schimbare mentala va face posibila revenirea ta ca profesionist de inalta performanta, chiar si in conditii extreme. Cu toate acestea, nu te grabi si incearca sa nu ai prejudecati privind schimbarea mentala, mai ales daca nu ai mai intampinat vreodata un dezastru. Una dintre cele mai relevante postari pe care le-am vazut pe Twitter (de catre scriitoarea Troy Johnson) a fost: „Ziua 1 a carantinei:„ O sa meditez si voi face antrenament pentru greutate corporala. ”Ziua 4: * doar turna inghetata in paste * „- este amuzant, dar vorbeste si direct despre problema.

Acum, mai mult ca oricand, trebuie sa abandonam teatralitatea si sa imbratisam autenticul. Schimbarile noastre mentale esentiale necesita smerenie, modestie si rabdare. Concentrati-va asupra schimbarilor interne reale. Aceste transformari umane vor fi cinstite, crude, urate, pline de speranta, frustrate, frumoase si divine. Si vor fi mai lente decat erati obisnuit.

Fii lent! Lasa asta sa te distraga. Lasa-l sa schimbe modul in care gandesti si cum vezi lumea. Pentru ca lumea este munca noastra. Si asa, aceasta tragedie poate sa darame toate presupunerile noastre defectuoase si sa ne ofere curajul unor idei noi indraznete.

Etapa nr. 3: Imbratiseaza un nou normal

In cealalta parte a acestei schimbari, creierul tau minunat, creativ, rezistent te va astepta. Cand bazele tale sunt puternice, creeaza-ti un program saptamanal care sa acorde prioritate securitatii echipei de acasa si apoi realizeaza-ti orare clare pentru diferite categorii de munca: munca efectiva, administrare si cercetare. Faceti mai intai sarcinile usoare si pregatiti-va drumul catre ridicarea grea! Treziti-va devreme!

Lucrurile vor incepe sa se simta mai naturale. De asemenea, munca va avea mai mult sens si vei fi mai confortabil cu privire la schimbarea in care ne aflam. Vor aparea idei noi care nu ti-ar fi venit in minte daca ai fi ramas in negare. Continua sa imbratisezi schimbarea mentala. Ai incredere in proces. Sustine-ti echipa!

Intelege ca acesta este un maraton. Daca sprintezi la inceput, „vei vomita pe pantofi” pana la sfarsitul lunii. Pregatirea emotionala pentru ca aceasta criza  trebuie sa continue 12-18 luni, urmata de o redresare lenta. Daca se termina mai devreme, fii placut surprins. In acest moment, lucreaza spre stabilirea seninatatii, productivitatii si starii de bine in conditii de dezastru sustinute.

Nimeni dintre noi nu stie cat va dura aceasta criza. Incertitudinea ne innebuneste pe toti.

Desigur, va veni o zi in care pandemia se va fi terminat. Ne vom imbratisa vecinii si prietenii. Vom reveni si la cafenele. In cele din urma, granitele noastre se vor redeschide catre miscarea mai libera. Intr-o zi economiile noastre se vor recupera din recesiunile viitoare.

Cu toate acestea, suntem doar la inceputul acestei calatorii. Pentru majoritatea oamenilor, mintile noastre nu s-au inteles cu faptul ca lumea s-a schimbat deja. Unii oameni se simt distrasi si vinovati pentru ca nu au putut sa munceasca suficient sau eficient. Altii isi folosesc timpul acasa pentru a scrie si raporta o explozie a productivitatii cercetarii. Toate acestea sunt zgomot – negare si amagire. Si chiar acum, negarea nu serveste decat la intarzierea procesului esential de acceptare, ceea ce ne va permite sa ne reimaginam in aceasta noua realitate.

De cealalta parte a acestei calatorii de acceptare se afla speranta si rezistenta. Vom sti ca putem face acest lucru, chiar daca luptele noastre continua ani de zile. Vom fi creativi si raspunzatori si vom gasi lumina in toate unghiurile si miscarile. Vom invata retete noi si vom face prieteni neobisnuiti. Vom avea proiecte pe care nu ni le putem imagina astazi. Si ne vom ajuta reciproc. Indiferent de ce se va intampla, impreuna, vom fi  gata de actiune.

Aisha S. Ahmad—asistent profesor de stiinte politice la Universitatea din Toronto publica la sfarsitul lunii martie o analiza foarte coerenta si realista asupra situatiei pandemice actuale in sectorul academic. Recomanadarile sale pot fi extrapolate cu usurinta tuturor actorilor sociali pentru a depasi cu bine emotional si spiritual prezenta criza.

 Colegii sai din întreaga lume i-au cerut Aishei să îsi împărtăseasca experientele de adaptare la conditiile de criză. Au facut-o pentru ca Aisha a lucrat si a trăit în conditii de război, conflict violent, sărăcie si dezastru în multe locuri din lume. A suferit deficiente alimentare si focare de boli, precum si perioade lungi de izolare socială, miscare restransă si închisoare. A efectuat cercetări premiate în conditii fizice si psihologice intens dificile.

„Îmi împărtăsesc următoarele ganduri în această perioadă dificilă, în speranta că ii voi ajuta pe altii să se adapteze conditiilor de greutăti. Luati ce aveti nevoie si lăsati restul.”

Sursa: Chronicle.Com

 

 

 

Digiqole ad
Distribuie sa vada si prietenii tai

Adina Tirban

Postari asemanatoare

Abonare
Notifica-ma daca
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments