Tucson Hybrid 230CP – mix intre design revolutionar si performanta electrizanta

 Tucson Hybrid 230CP – mix intre design revolutionar si performanta electrizanta
Distribuie sa vada si prietenii tai
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Experienta la volanul acestui Tucson este o reala bucurie mai ales cand poti face comparatia cu alte autovehicule cu propulsie hibrida. Mi-am dorit mult sa testez cei 230 CP ai reprezentantului celei de-a patra generatii Tucson in varianta hibrida asa ca am profitat de ocazia oferita de catre Inidan Auto – dealer-ul local al marcii.

Citisem deja 2-3 review-uri si-mi doream sa ma conving de mult laudatele sale performante. Aveam in minte intrebari de genul:

“Cum sa nu se simta trecerea de pe motorul electric pe cel termic?”
“Cum un cuplu asa mare poate practic sa minimizeze lag-ul din timpul accelerarii?”
“Cum se comporta pe teren accidendat si cum isi adapteaza comportamentul la acesta?”

Masina se remarca in trafic printr-o abordare revolutionara a designului, asa cum bine spune si producatorul sau.

Tucson e genul de masina care se remarca din multime prin design-ul inovator, mai cu seama prin grila cu ledurile incorporate. Elementele de design ne pot duce cu gandul la producatorii germani sau ca TUCSON-ul este replica producatorului sud-coreean la RAV4-ul concurentului nipon.

Sistemul de propulsie hibrida format dintr-un motor de 1.6 turbo pe benzina si o baterie de 1,49 kWh care insumeaza 230 CP si un cuplu maxim de 350Nm poate atinge suta in 8.3 secunde in contextul in care greutatea masinii este de 1709kg.

Modul drive (nu exista schimbator de viteze, ci doar butoane) are doua stiluri de condus: ECO si SPORT. Modul optimizat pentru teren se poate seta pentru zapada, noroi si nisip. In modul ECO suspensiile sunt extrem de prietenoase dand soferului senzatia ca masina se conduce fara interventia sa atunci cand este atinsa putin acceleratia. Chiar si in modul ECO, dandu-i kickdown, in cazul unei depasiri, masina prezinta o agilitate deosebita, atipica condusului urban.

Fara “pulse and glide” in timpul mersului am obtinut un consum real de 5.5 – 6l/100km in traficul urban si in mediul de test drive (oras + teren usor accidentat / padure + dealuri) am avut o medie de 6.9 in timp ce producatorul declara valoarea de 6.4 deci extrem de apropiata de realitate.

 

Siguranta si securitate

TUCSON-ul din test drive este echipat in premiera cu sistemul de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA). Functia este in mix intre sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) si pilotul automat inteligent, utilizand senzori si date de navigatie, pentru a asigura functionarea in conditii optime, precum si pentru a ajusta automat viteza.

In cazul unui impact, al saptelea airbag se declanseaza intre sofer si pasagerul din dreapta pentru un plus de siguranta al acestora. LFA este sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare si are rolul de a mentine autovehiculul pe mijlocul benzii, la viteze de pana la 180 km/ h.

Alte sisteme de siguranta si confort: sistem de avertizare pentru evitarea coliziunilor din unghiul mort, sistem de asistenta la evitarea coliziunii din unghiul mor, asistenta atentionare oboseala, emergency Call System, sistem de asistenta la coliziunile frontal, pilot automat inteligent cu sistem de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza.

La capitolul dotari exterioare am remarcat anvelopele Michelin de 19″ si sistemul de lumini conceput in totalitate cu tehnologie LED.

Din punctul de vedere al confortului si functionalitatii oferite de Tucson, la bordul lui se simt beneficiile :

  • tehnologiei Multi Air Mode (combina canale circulare pentru aerul conditionat si pentru incalzire, pentru o dispersare mai fluida a fluxului de aer);
  • ecranului de 10.25 inch ca sistem de infotainment;
  • instrumentarului digital de bord foarte bine luminat chiar si in cazul unei lumini puternice a soarelui;
  • incarcatorului rapid wireless (15W);
  • Keyless entry/start system cu buton de pornire/oprire (Smart Key).

Nu lipsesc desigur nici lumina ambientala, padelele, 2 porturi USB in spate, volanul incalzit, scaunele fata cu incalzire si ventilatie, scaunele spate cu incalzire.

Ce ne-a placut foarte mult:

– superbele elemente de design atat la interior cat si cele de la exterior;
– habitaclul mai mult decat generos atat in cazul soferului si pasagerilor, cat si al potbagajului (616l). Ca si la Ioniq, am remarcat cursa pe adancime a scaunului de la sofer dand astfel posibilitatea inclusiv persoanelor foarte inalte sa o conduca;
– motorul nu necesita turat asa cum te-ai fi asteptat in momentul abordarii unui deal, motorul electric ajutand enorm – comportamentul la urcare al masinii fiind spectaculos;
– modul in care s-a facut acest mix intre electric si termic in care trecerea este practic aproape insesizabila;
– acceleratia fara lag sau cu unul infim in modul ECO, desi in momentul testului masina cantarea 1900kg;
– suspensiile echilibrate excelent in functie de stilul de condus precum si manevrabilitatea masinii;
– vizibilitatea pe care o are soferul, datorata pozitiei de la volan si a geamurilor mari;
– calitatea materialelor folosite in interior (bord, scaune, plastic de buna calitate) cu mult peste medie;
– incarcatorul wireless, sistemul audio si faptul ca au renuntat la clasicul levier al cutiei de viteze automate;
– butonul driver only care porneste climatizarea exclusiv pentru sofer (Hyundai gandindu-se astfel la optimizarea energiei);
– existenta butonului de reset al bateriei de 12V (in cazul in care aceasta ramane fara suficienta energie pentru a porni masina este folosita bateria sistemului hybrid);
– consumul raportat la greutate si mai ales la puterea dezvoltata.

Ce mi-a placut mai putin (insa aceste lucruri au caracter minor si evident…subiectiv):

– pozitionarea bordului putin mai jos decat te-ai astepta sa fie insa este un aspect minor cu care te obisnuiesti repede;
– faptul ca harta necesara navigarii este proiectata pe display-ul din dreapta si nu pe tableta din fata, ca la alte modele;
– butoanele capacitive, pe care le poti actiona accidental, trecand cu mana peste consola. In plus…orice amprenta este vizibila.

Este genul de masina care necesita timp indelungat pentru a o descoperi complet, si care, cu siguranta, ofera satisfactii pasagerilor pe masura tehnologiei folosite de constructorii acesteia, fiind un redutabil jucator al segmentului SUV 4WD hybrid din punctul de vedere al raportului pret / calitate.

Hyundai TUCSON dispune de pachetul Hyundai de 5 ani garantie fara limita de kilometri, alaturi de garantia extinsa de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru bateria litiu-ion polimer.

Fisa tehnica a masinii testate: Download

Oferta in varianta Premium prin Remat: 33.800 euro (TVA inclus).

Mai multe detalii despre motorizarile si echiparile modelului Tucson gasiti pe :

https://inidanauto.ro/hyundai/noul-hyundai-tucson/ si pe

https://www.facebook.com/InidanAuto

sau vizitand showroom-ul Inidan Auto situat in  Strada Narciselor 28, Targu-Jiu, Gorj, Tel: 0253.22.11.22

 

Review si testdrive realizat de Lucian Stan si Mitrut Stanoiu / Gorjbiz SRL

Video si editare: Lucian Stan. Fotografie: Mitrut Stanoiu

Digiqole ad
Distribuie sa vada si prietenii tai
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Mitrut Stanoiu

Postari asemanatoare

Abonare
Notifica-ma daca
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments