Test drive Targu Jiu -Tismana cu Ioniq Plug-In – bijuteria hi-tech a celor de la Hyundai

 Test drive Targu Jiu -Tismana cu Ioniq Plug-In – bijuteria hi-tech a celor de la Hyundai
Distribuie sa vada si prietenii tai
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Am acceptat cu placere si interes, invitatia reprezentantei Hyundai din Targu Jiu (Inidan Auto) de a testa noul Ioniq Hybrid Plug-in, date fiind experienta personala in a conduce masini cu propulsie mixta (aproximativ 25000 km cu o clasica hybrida de la Toyota) si pasiunea pentru masinile prietenoase cu mediul inconjurator si cu buzunarul posesorului – in special in perioada exploatarii autovehiculului.

Pentru a reda cu maxima autenticitate parerea conturata in cele 24 de ore “de joaca” cu acest model, am ales sa nu vizionez sau sa citesc review-urile altor autori.

Ioniq te surprinde inainte sa plece de pe loc

In dimineata si la ora programata petru inceperea testului, am fost asteptat in showroom-ul de pe Str. Narciselor, Nr. 28. Actele s-au facut rapid, apoi a urmat o scurta prezentare a bordului si am primit fisa tehnica a masinii. Cand am facut cunostinta cu Ionica (asa am botezat-o noi)—unul din varfurile de gama din punct de vedere tehnologic al sud coreenilor de la Hyundai—avea inca folii pe anumite elemente de plastic si mirosea “a nou”.

Ca orice sofer proaspat intrat intr-o masina pe care nu a mai condus-o, a trebuit sa-mi reglez scaunul. Acesta a fost primul WOW! Desi reglajul era manual (nu m-a deranjat asta), la cei 1,93m ai mei, nu am reusit sa conduc cu scaunul reglat la maxim in spate deorece spatiul intre mine si volan era excesiv de mare. Nu-mi amintesc masina in care scaunul sa fii culisat pe sine atat de mult in spate. Din instinct am bagat o mana in spatele scaunului dat la maxim sa vad cat loc ramane. Ei bine, un lat de palma ramanea, insa oricum nu aveai cum sa conduci decat reglandu-l corect. Precizez ca masina este una compacta, nimeni nu s-ar fi asteptat la o asemenea cursa a scaunului!

De cum porneste, Ioniq devine cel mai bun prieten a soferului

Acest model asigura cu bateria incarcata complet (asa cum mi-a si fost predata), o autonomie in mod electric in mediul urban de 66 km. Incarcarea bateriei se face in 2.5 ore cu cablul furnizat. Asa ca am decis sa vad “ce poate”! Atat eu, cat si colegul meu, Lucian—care m-a ajutat cu partea de fotografie dar si cu o a doua opinie in timpul testului—am ajuns la concluzia ca interventia soferului este una mult mai mica decat in cazul altor masini. Pedala de acceleratie abia trebuie putin atinsa pentru ca Ioniq plug-in sa-si mentina viteza o perioada destul de lunga. Am aplicat—in special in oras—principiul “pulse & glide”, incercand si reusind totodata o regenerare foarte buna a energiei din franare si decelerare.

Autonomia totala a masinii este de peste 1100 km (desi capacitatea rezervorului este de doar 43 litri) in modul combinat (electric si hibrid).

Sursa animatie foto: Hyundai Romania

Al doilea WOW!!!, a venit pe ruta Targu Jiu-Tismana, spre care ne-am indreptat din dorinta de a o testa in mediul extraurban si da a o “supune” la o mica sedinta foto intr-un cadru cat mai verde – la propriu. Am fost placut surprinsi, nu numai de faptul ca setata din schimbator pe modul sport, se poate transforma intr-o mica sportiva (sprinturile sunt grozave pentru o hibrida, motorul electric facandu-si simtita pe deplin prezenta), dar poate fi si extrem de economica, managementul masinii fiind unul de top (felul in care trece de la un modul de functionare hibrid, la termic, chiar si dupa “epuizarea” bateriei aferente functionarii EV – electric vehicle).

Ioniq are dotari ce ridica experienta conducatorului auto la un alt nivel

Modelul testat beneficiaza de o motorizare clasica pe benzina de 1580cc si dezvolta 105 CP / 5700rpm, avand un cuplu maxim de 147 Nm / 4000rpm. Motorul electric din dotare, este de 60.5CP avand un cuplu maxim de 170 Nm.

Sistemul Plug-In dezvolta 141 de cai cu un cuplu de 265 Nm, Ioniq putand ajunge la 178 Km/h. Cutia de viteze in 6 trepte cu dublu ambreiaj schimba fara niciun soc chiar si setata in modul sport.

Comportamentul suspensiilor la trecerea peste denivelari iti ramane in minte fara sa vrei. Suspensiile sunt moi, confortabile, lansandu-ti impresia unui produs din gama premium.

Directia si franele sunt ireprosabile inclusiv pentru cei mai pretentiosi soferi.

Printre dotarile modelului testat, mai trebuie mentionate neaparat :

  • Asistenta la pornirea in rampa (HAC);
  • Sistemul de avertizare / asistenta la schimbarea benzii de circulatie;
  • Airbag-uri cortina si lateriale + sofer+ pasager + airbag genunchi;
  • Forward Collision Avoidance – sistemul de asistenta la coliziune frontala (FCA) cu detectare pietoni, avertizeaza vizual si acustic conducatorul auto, aplicand automat o forta de franare a carei intensitate creste treptat, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA functioneaza la viteze de peste 8 km/ h;
  • Faza lunga cu functie automata;
  • eCall – emergency call system – apelare automata in momentul declansarii airbag-urilor;
  • Frana de stationare electrica cu functie “auto hold”;
  • Monitorizare presiune pneuri;
  • Directie servoasistata electric.

La exterior am remarcat oglinzile pliabile electric cu lumini de curtoazie, lumini de zi cu tehnologie LED, luminile de intampinare, de drum si spate tot pe LED. Modelul testat a venit echipat cu anvelope de 16” de la Michelin de 205/55.

Aceasta masina are grija de siguranta si confortul tau

Din punctul de vedere al confortului si functionalitatii, simt nevoia sa insist pe dotarile care mie mi-au atras atentia:

  • Sistemul de iluminare a bordului “supervision” de 7” color TFT LCD – grafica dinamica si placuta;
  • Incarcarea wireless al telefonului–exista locas dedicat intre bord si schimbatorul de viteze–-extrem de util!;
  • Climatizare stanga – dreapta;
  • Sistem de navigatie TFT LCD 10.25” cu touch screen audio Premium Infinity furnizand conectivitate Apple car play, Android Auto, USB. Program MapCare – Fresh Map + update-uri furnizate gratuit pentru navigatie;
  • Sistemul de vizualizare a camerei din spate in timpul mersului;
  • Padele volan ce permit setarea franarii recuperative – aceeasi functionalitate a modului “B” aferent cutiilor de viteza eCVT, dar in trepte;
  • Pilot automat autoadaptiv cu stop & go / posibilitatea ajustarii limitei de viteza;
  • Volan imbracat in piele si incalzit.

Este totusi o masina compacta inainte de toate

Cum calitatile produsului tin si de gusturile si pretentiile utilizatorului, nici cazul de fata nu face exceptie. Asadar, carcotasul din mine a descoperit si minusuri ale masinii, cum ar fi: forma scaunelor nu este cea mai ergonomica din lume si nici textura / materialul folosit; faptul ca plasticul de pe consola centrala este unul glossy—care cred ca acumuleaza usor amprente/zgarieturi, precum si forma geamului din spate care nu permite o buna vizibilitate asemenea Prius-urilor din generatia a treia). Evident, aspectele acestea au un caracter subiectiv si nu influenteaza parerea excelenta pe care colegul meu si cu mine, ne-am facut-o despre Ioniq. Am remarcat pe de alta parte calitatea materialelor folosite si designul interior modern care sunt peste medie.

Cu modelul Ioniq al celor de la Hyundai economisesti nu cheltuiesti!

Masina beneficiaza de 5 ani garantie fara limita de kilometri aceasta incluzand sistemul de propulsie, directia, suspensia, precum si sistemul de franare, in timp ce bateria litiu-ion polimer este garantata 8 ani sau pana la atingerea a 160.000 km (in functie de prima conditie indeplinita).

Poate fi achizitionata la o suma de sub 25000 euro (TVA inclus) prin utilizarea ecobonusurilor; ceea ce face din ea un competitor de invidiat in categoria masinilor plug-in.

Facand un calcul simplu pentru cei care exploateaza masina in special in regim urban, dar nu numai, la o medie de pana in 60 Km / zi timp de 25 de zile / luna se obtine o economie de aproximativ 5000 lei la benzina / an (am luat in calcul un consum de doar 6l/100 la un pret de 4.5 lei / litrul de benzina). Nu trebuie omis nici impozitul de sub 10 lei/an datorita motorizarii hibride.

Acest scurt review reprezinta o invitatie la drive test. Tratati-l ca atare si nu ma credeti pe cuvant.

Convingeti-va testand bijuteria hi-tech a celor de la Hyundai!

Detalii si programari:

Inidan Auto – 0253.22.11.22
Strada Narciselor, nr 28, Targu Jiu, Gorj

www.inidanauto.ro, [email protected]

Imagine si editare: Lucian Stan
Autor: Mitrut Stanoiu

Digiqole ad
Distribuie sa vada si prietenii tai
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Mitrut Stanoiu

Postari asemanatoare

Abonare
Notifica-ma daca
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments