Seria McKinsey&Company – GHID DE ACTIUNE pentru companii in vreme

 Seria McKinsey&Company – GHID DE ACTIUNE pentru companii in vreme
Distribuie sa vada si prietenii tai

Episodul 3.2- Construirea de afaceri in urmatorul normal

Presupunerile provocatoare pentru identificarea modalitatilor de solutionare a crizei si reimaginarii viitorului este doar primul pas pe care constructorii de afaceri de succes il fac.

Invatarea de la inovatori si constructorii de afaceri este fundamentala – nu doar pentru recuperarea din aceasta criza – ci si pentru reinventare, din nou si din nou. Organizatiile care se adapteaza arhetipurilor care ies din aceasta criza si continua sa rastoarne presupunerile in cautarea de noi oportunitati vor iesi din aceasta criza cu cea mai mare rezilienta si cu cea mai mare oportunitate de a defini un viitor reimaginat.

Afacerea ta este pregatita pentru provocare?

 

Patru moduri de a reusi

  • Obtineti sponsorizari de la cel mai inalt nivel. Construirea unei afaceri de succes necesita sprijin frecvent si vizibil din partea conducerii. Cercetarile noastre arata ca sponsorizarea si alinierea executiva sunt unul dintre cei doi factori cei mai citati care influenteaza succesul unui constructor de afaceri.
  • Accesati punctele forte ale companiei-mama. Constructorii de afaceri de succes isi inteleg punctele forte existente si sunt capabili sa le aplice noii intreprinderi.
  • Ipoteze de testare a presiunii. Echipele fondatoare isi supraestimeaza deseori perspectivele de succes. Pentru a combate aceasta prejudecata, constructorii de afaceri testeaza in mod constant stresul si valideaza ipotezele critice. Acest lucru este valabil mai ales in cazul ipotezelor despre propunerea de valoare care trebuie testata direct cu clientii si include presupuneri de afaceri, cum ar fi costurile de operare si marimea pietei.
  • Construiti echipe dedicate. Multe dintre cele mai de succes companii din lume sunt producatori de afaceri in serie. Ei pot reda succesul prin construirea de echipe dedicate care pot evalua idei, identifica lideri, furniza expertiza de specialitate si, in caz contrar, sustin noi initiative.

Constructorii de afaceri de succes aduc si o mentalitate diferita operatiunilor lor.

Pentru construirea de afaceri de succes,  sunt date modalitati agile de lucru, dar in epoca COVID-19, acestea trebuie adaptate pentru lucrul la distanta. Construirea proceselor si comunicatiilor pentru a sprijini echipele agile dispersate cere grija si disciplina. Cei mai multi producatori de afaceri de succes vor fi familiarizati cu gestionarea digitala a sarcinilor prin instrumente precum Jira si Microsoft Planner. Si multi vor folosi instrumente bazate pe cloud pentru comunicarea, crearea de continut si partajarea continutului.

Cu toate acestea, exista anumite locuri in care constructorii de afaceri se pot confrunta cu provocari suplimentare din nevoia de a lucra de la distanta. Cele mai bune practici pentru adaptarea echipelor agile la locurile de munca dispersate includ urmatoarele:

  • Evitati sa permiteti activitatii la distanta sa suscite dezbateri vii. Adesea este mai usor pentru oameni sa se conteste intre ei si echipa in situatii „in persoana”, in care oamenii pot face observatii aleatoriu sau pot lua cu usurinta un coleg deoparte. Incurajati disidenta in echipele de business-building si creati forumuri specifice pentru acest lucru (de exemplu, prin mentinerea unei ferestre de chat deschise pentru opinii si intrebari in timpul videoconferintelor).
  • Mentineti-va orientarea externa. Asigurati-va ca colaborarea dvs. se extinde dincolo de organizatia dvs. si mai ales asigurati-va ca se extinde si la clientul dvs. Gasiti modalitati de „umbrire” a clientilor, facand partajari pe ecran pentru a observa modul in care lucreaza sau folosind videoclipuri orientate nu spre fata clientului, ci la comportamentele si activitatile lor.
  • Mentineti structura procesului „pe loc”. Echipele de la distanta ar trebui sa fie la fel de riguroase in gestionarea proceselor (daca nu mai mult chiar) ca si echipele „in persoana”. Echipele agile folosesc adesea intalniri de stand-up de grup mare, numite „ceremonii” si structureaza munca in bucati rigide de ciclu scurt, numite „sprinturi”. Mentineti rigurozitatea acestora si utilizati canale de comunicare in grupuri mari pentru a promova transparenta pe liniile de lucru pe care le ofera ceremoniile traditionale.
  • Prioritizati cultura. O cultura sanatoasa permite creativitatea si promoveaza increderea necesara pentru a contesta ideile si a recunoaste greselile si pivotul. Vedem echipe de business care isi consolideaza cultura cu forumuri de interactiune sociala digitala, precum si interactiune profesionala. Ideile variaza de la sarbatorirea evenimentelor importante pana la afisarea spatiilor personale in cadrul videoconferintelor la petreceri virtuale de karaoke de 15 persoane.

Acestea sunt adevarate provocari, iar cele mai bune practici sunt inventate in timp real. Dar, pe masura ce echipele se adapteaza si au succes, asteptati-va ca munca agila la distanta va deveni o parte acceptata a strategiei.

Sustinerea dincolo de criza

Capacitatile descrise aici au aparut intr-o perioada de mare nevoie, intrucat intreprinderile au descoperit noi moduri perturbatoare de a ajuta la protejarea vietii si a mijloacelor de trai pe fondul focarului COVID-19. Cu toate acestea, dupa ce o presupunere a fost contestata, este putin probabil sa se reafirme, chiar si dupa trecerea crizei initiale. Angajatii nu se mai multumesc cu viata traditionala la birou, odata ce au vazut ca pot lucra oriunde si oricand este confortabil pentru ei. Cele mai bune companii vor continua sa caute cele mai bune talente, indiferent de locul in care se afla.

Retailerii vor continua sa gaseasca modalitati de a umaniza experienta digitala.

 

Sursa: https://mck.co/2XXmM1g 

Digiqole ad
Distribuie sa vada si prietenii tai

Adina Tirban

Postari asemanatoare

Abonare
Notifica-ma daca
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments