Poti face marketing digital in plina pandemie COVID19
Intreprinderile din intreaga lume inteleg ca procedurile zilnice se schimba rapid ca urmare a pandemiei COVID-19. Indiferent daca compania ta a oprit temporar toate afacerile sau a decis sa implementeze o rutina de teletrabilitate, modul in care abordezi prezenta ta in marketingul digital ar trebui ajustat ca raspuns la aceasta criza actuala de sanatate. Tonurile mesajelor, campaniile curente si efectul pe care pandemia il are asupra industriei tale ar trebui sa fie luate in considerare cu atentie inainte de a posta sau de a partaja continut digital.
Iata cateva sfaturi despre cum poti folosi marketingul digital in timpul COVID-19:
Fii atent la tonul tau!
Frumusetea mass-mediei sociale in timpul acestei pandemii este capacitatea sa de a construi camaraderie prin intermediul platformelor digitale. O schimbare in rutina, diferitele setari de lucru si distantarea sociala au fost dure pentru multi. Dar exista un nivel de speranta in a sti ca putem si vom continua sa comunicam intre noi cu ajutorul internetului. Tonul transmis de companii si persoane fizice a variat, dar este important sa ramaneti optimisti. Desi nimeni nu se asteapta ca toate intreprinderile sa-si concentreze atentia asupra virusului, nu este nimic in neregula cu postarea sau partajarea mesajelor cu privire la efectele secundare ale pandemiei asupra carora ai anumite expertize. Ce sfaturi sau mesaje poate transmite compania ta in aceasta perioada de schimbare si incertitudine?
Recunoaste campaniile care ar trebui intrerupte
Poate ca ai programat o campanie de e-mail marketing pentru a alerta clientii cu privire la un nou produs sau serviciu pe care compania ta il ofera in prezent. In perioade de incercare ca acestea, este esential sa recunoastem cand este bine sa apasam pe butonul de pauza al reclamelor care nu sunt urgente. Ia in considerare deplasarea atentiei catre modalitati prin care serviciul tau poate ajuta clientii actuali pe fondul acestei crize de sanatate. In ciuda reducerii intreprinderilor care pot ramane deschise chiar acum, este incurajator sa vedem ca multe companii mari isi fac reclama pentru produsele lor, recunoscand in acelasi timp impactul pe care COVID-19 il are asupra vietii noastre de zi cu zi. De exemplu, Uber Eats a neglijat sa posteze despre oferte de Ziua Sf. Patrick sau oferte speciale pentru livrare. In schimb, acestia au subliniat o campanie diferita – efortul lor actual de a mentine la distanta intreprinderile mici. Prin aceasta campanie, orice client Uber Eats care comanda de la un restaurant local din S.U.A. sau Canada se poate astepta la taxe de livrare zero.
Informeaza clientii despre efectele COVID-19 asupra industriei tale
Continuarea activitatii in timpul acestui provocari fara precedent variaza in functie de industrii. Companiile care desfasoara o buna parte din afaceri online au putut trece la telelucrare, in timp ce unele restaurante mici au apelat la inchiderea temporara. Cu toate acestea, pandemia afecteaza in general afacerea sau industria ta, prin urmare asigura-te ca partajezi anunturi cu clientii tai. Acest lucru ar putea insemna fixarea unui banner pe site-ul tau web, trimiterea unui mesaj de e-mail sau postarea pe platformele de socializare. Notificarea clientilor despre modificarea actuala a proceselor companiei tale va scuti orice panica pe care o pot avea si va avertiza asupra limitarii serviciilor inainte de a decide sa ridice telefonul si sa intrebe. Chiar daca afacerea ta nu a suferit multe schimbari ca urmare a pandemiei, este totusi o idee buna sa recunosti aceasta criza si sa iti afisezi sustinerea pentru cei bolnavi. O simpla postare prin e-mail sau pe retelele de socializare le va reaminti clientilor ca esti alaturi de ei si ca firma ta valoreaza mult mai mult decat se vede.
Afiseaza-ti suportul pentru alte afaceri
Indiferent de industria in care activezi, mai multe companii sunt lovite la fel de greu – daca nu chiar mai greu – ca a ta in timpul acestei pandemii. Companiile de pe tot globul folosesc social media pentru a informa publicul larg despre situatiile lor dureroase actuale, din cauza inchiderilor obligatorii decretate de catre guvern. Multe intreprinderi mici cauta in prezent imprumuturi pentru a putea acoperi salariile, facturile si datoriile fixe. Din fericire, puterea internetului a ajutat la raspandirea mesajelor de la unitatile aflate in nevoie. Annett Bus Lines, a postat un videoclip pe Youtube care descrie oprirea totala a veniturilor din cauza unei suspendari de 15 zile a calatoriei cu autocarul. Cu ajutorul clientilor, prietenilor si altor organizatii, videoclipul a fost distribuit pana la punctul in care a atras atentia guvernatorului DeSantis. Guvernatorul de stat din Florida a putut sa ofere asistenta companiei de autovehicule, cu recunoasterea nevoii lor alimentata de actiuni, aprecieri, comentarii si postari.
In perioade de incercare precum pandemia COVID-19, trebuie sa ne reunim si sa recunoastem ca prioritatile reale sunt altele decat promovarea afacerilor. Companiile majore isi sprijina muncitorii si intreprinderile mici, renuntand la taxele pentru servicii, oferind angajatilor concedii medicale si oferind mese gratuite celor care au nevoie.
Ai un anunț de publicat? Click aici!