Pasiunea pentru software – din Gorj până în industria digitală sau din Gorj în online. Povești cu iz software
In ultimii ani, tot mai multe companii din toate segmentele de activitate, de la firme cu multi ani de experienta, la start-up-uri si multinaționale inteleg necesitatea implementarii unor aplicații software specializate atat in Cloud, cat si pentru Desktop.
GorjBiz: Cum v-a venit ideea?
Alexandra Roată, Softlead: Ideea unei platforme de tip marketplace dedicată aplicațiilor software a prins contur ca soluție a unei probleme pe care o întâlneam în rândul clienților noștri de acum 6-7 ani: identificarea soluției software potrivită nevoilor lor. Întrucât cele mai multe eșecuri în implementarea aplicațiilor software sunt întâlnite în contextul alegerii unei soluții neconforme cu obiectivele, mărimea companiei, nevoile pe termen mediu și lung, este clar că o platformă care să adune cât mai multe soluții din piața de profil și serviciile dedicate direcționării clientului către un produs software potrivit era o idee care putea fi implementată. Așa am dezvoltat Softlead, (încă) singurul marketplace de tip B2B, dedicat generării de lead-uri (oportunități) pentru companiile software.
GorjBiz: Care sunt atributele echipei SOFTLEAD, „cheia succesului” care au determinat reusita proiectului si dezvoltarea acestuia?
Alexandra Roată, Softlead: Din principiu, nu obișnuiesc să folosesc termenul de succes în cazul nostru și nu din modestie gratuită, ci dintr-o perspectivă pe care vreau să o consider “sănătoasă”. Dar putem să definim o așa zisă reușită a ideii, sunt două aspecte care ar sta la baza acesteia: faptul că am reușit să creștem organic, printr-un proiect unic în România, precum și capacitatea de a avea o perspectivă globală. Provocarea de a crea și implementa un astfel de model de business la nivel local a ținut constant standardele ridicate, atât la nivel de strategie și management, cât și din punctul de vedere al gestionării echipei, prezenței internaționale și investiției în produs.
GorjBiz: Care au fost provocarile cu care v-ati confruntat?
Softlead a raspuns unei nevoi reale, fiind prima platforma integrata dedicata produselor de tip software din Romania: aplicatii, SaaS, Content Management System (CMS), Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), soft-uri dedicate dezvoltarii si managementului organizational, educative, de management al informatiilor, dedicate gestiunii stocurilor, din domeniul juridic, multimedia, precum si multe altele.
Alexandra Roată, Softlead: Sunt trei provocări majore pe care le-am întâlnit la fiecare pas și care sunt, cumva, parte dintr-un business care inovează: capacitatea de adaptare, de menținere a ritmului și trendurilor de digitalizare și recrutarea.
GorjBiz: Care este durata medie de la primul contact cu platforma, pana la concretizarea implementarea unuia dintre serviciile oferite?
Alexandra Roată, Softlead: În contextul implementării soluțiilor software enterprise, cum este cazul celor care generează cele mai multe lead-uri prin Softlead, durata medie este de pânâ la 6 luni, în funcție de complexitatea soluției, de stadiul decizional în care se află compania-achizitor, precum și de disponibilitatea unui buget care să poată susține implementarea aplicației.
GorjBiz: Exista si servicii postimplementare aplicatii. Cat de importante sunt acestea in relatia cu partenerii Softlead?
Alexandra Roată, Softlead: Serviciile postimplementare sunt în 98% în sarcina vendorilor de aplicații software, singurele situații în care Softlead intervine în această ecuație fiind acelea în care procesul include analiză de business și asistență pe tot parcursul implementării.
GorjBiz: Care sunt cele mai greu de surmontat impedimente in relatia cu companiile care vor sa beneficieze de serviciile SOFTLEAD?
Alexandra Roată, Softlead: În primul rând, este important să specificăm perspectiva răspunsului la această întrebare. Din punctul de vedere al utilizatorilor, este esențial ca aceștia să înțeleagă importanța respectării unui flux corect de analiză a nevoii, ce presupune acces la date despre companie, procentul digitalizării, problemele reale, bugetul efectiv ce poate fi alocat, precum și despre deschiderea la tranziție (fie de la o aplicație existentă la una nouă, fie de la Excel sau chiar documente printate la aplicații).
Din perspectiva companiilor software, este important ca acestea să definească alăturarea Softlead ca un parteneriat win-win, prin mărirea portofoliului de clienți cu lead-uri valide, cu un model de plată de tip pay per lead (plata per oportunitate, conform profilului clientului ideal, pe care chiar companiile îl completează în marketplace).
GorjBiz: In companiile vechi romanesti si nu numai, cele care au o istorie de peste 20-30 de ani, exista cu siguranta numerosi angajati si manageri care nu au avut nevoie sau nu au avut ocazia de a interactiona suficient cu noile tehnologii/mediul digital astfel incat sa accepte entuziasmati ideea implementarii unui astfel de sistem. Cum ii ajutati pe cei reticienti sa iasa din zona de confort si sa incerce noul?
Alexandra Roată, Softlead: În contextul digitalizării, dacă fluxul de vânzare ar porni dinspre noi spre client, rata de calificare a unui lead ar fi extrem de mică. Practic, la o primă vedere, orice companie este dispusă ideii de eficientizare și optimizare a costurilor și resurselor interne, dar dacă nevoia nu este resimțită inițial la nivelul departamentelor sau procedurilor, apare tendința de amânare a luării unei decizii de achiziție, precum și incapacitatea de a aloca un buget dedicat. Astfel, strategia de atragere a lead-urilor are la bază educarea companiilor, fără intenția de a le vinde un serviciu sau produs software, efectul vizat fiind unul latent, dar natural și eficient.
GorjBiz: Cat de greu a fost sa castigati încrederea companiilor producatoare ale celor 420 de soft-uri cuprinse in baza de date?
Alexandra Roată, Softlead: În prezent, avem peste 600 de aplicații software în platformă, ce au ales să lărgească potențialul de vânzare prin Softlead tocmai datorită faptului că le oferim un canal suplimentar mediilor proprii de vânzare și de promovare, ce nu implică niciun cost cu excepția celui per lead, plătit doar în cazul în care compania software primește o cerere de implementare de la un potențial client, desigur, prin noi.
GorjBiz: Cat de importanta este securitatea pentru platforma de aplicatii si cum o asigurati?
Alexandra Roată, Softlead: Securitatea platformei este asigurată pe mai multe paliere, de la criptarea conexiunii și a informațiilor de securitatea, până la realizarea periodică a auditurilor de securitate de către echipa tehnică.
GorjBiz: SOFTLEAD ofera un set amplu de funcționalități și filtre, astfel încât, identificarea aplicației software dorite să nu necesite parcurgerea unui număr mare de pași. Cu siguranta pentru accesarea platformei, utilizatorii necesita anumite abilitati si competente, iar absenta celor din urma ii pot impiedica sa obtina un rezultat multumitor. Cat de important ramane sprijinul oferit in offline?
Alexandra Roată, Softlead: Ne dorim ca întregul proces să fie automatizat, atât cât acest lucru să nu afecteze acuratețea cererii, așadar singurele servicii complementare pe care le susținem sunt date de consultanță și analiză de business, dedicate fiecărei verticale în parte.
GorjBiz: Care sunt planurile de viitor ?
Alexandra Roată, Softlead: Lucrăm intens la o strategie de internaționalizare, acesta fiind unul dintre obiectivele pe care nu am reușit să le atingem până în acest moment. Creșterea echipei și acțiunile de leadership sunt o constantă a activității noastre, pentru că tot ceea ce stă sub umbrela Softlead are în spate colegi implicați, creativi și determinați.
Ai un anunț de publicat? Click aici!