Seria McKinsey&Company – GHID DE ACTIUNE pentru companii in vreme

 Seria McKinsey&Company – GHID DE ACTIUNE pentru companii in vreme
Distribuie sa vada si prietenii tai

Episodul 3.1- Inovarea din necesitate: Imperativul pentru construirea de afaceri in actuala criza

 

Raspandirea rapida si globala a COVID-19 a dezlantuit cel mai mare soc asupra vietii noastre si asupra mijloacelor de trai din ultimul secol. In timp ce COVID-19 este, mai presus de toate, o criza umanitara, intreprinderile au suferit, de asemenea, iar economiile aproape s-au oprit. Dar, deja exista semne de construire de afaceri creative, deoarece companiile raspund la criza cu solutii inovatoare nascute din necesitate. Ei arunca vechile presupuneri care guverneaza modul in care isi desfasoara activitatea, intrucat regandesc modul de interactiune cu clientii si angajatii, li se cere sa construiasca lanturi de aprovizionare mai rezistente si sa reexamineze atitudinea fata de confidentialitate si schimbul de date.

Aceasta abilitate de a prevedea noi moduri de operare va fi cruciala pentru traversarea crizei. Cei care vor reusi vor seta tonul pentru “urmatorul normal” care va urma si va defini generatia ulterioara de paradigme pentru comportamentul consumatorilor si al companiei. Acestea vor deveni structura de operare pentru urmatorul deceniu.

Companiile care spera sa conduca in aceasta viitoare lume ar trebui sa-si puna cateva intrebari fundamentale:

  • Cum se vor schimba nevoile clientului vostru pe masura ce ne indreptam catre un „nou normal” post-criza?
  • Cum veti crea interactiuni umane cu clienti pe care nu ii veti intalni niciodata?
  • Cum reparati dispozitivele pe care nu le puteti atinge sau le puteti tine?
  • Cum va veti gasi urmatorul star angajat digital, care in cealalta parte a globului si lucreaza intr-o industrie diferita?
  • Cum veti crea rezistenta in lantul vostru de aprovizionare, fara implica mai mult capital?
  • Cum va veti schimba costurile si operatiunile catre structuri variabile pentru a face fata unei lumi din ce in ce mai volatile si dinamice?
  • Cum veti scoate produse digitale in zile sau saptamani, asa cum incearca concurentii vostrii?

Aceste intrebari sunt a doua natura pentru constructorii de afaceri razvratiti, obisnuiti sa rastoarne presupunerile si sa inoveze in spatiul ramas atunci cand o presupunere veche este eliminata. Ei stiu ca o criza de aceasta scara aduce schimbari seismice, schimband asteptarile pentru afaceri si creand noi oportunitati de inovare. Acestia formuleaza noi solutii pentru a ajuta la rezolvarea crizei si a-si reimagina industriile dupa aceea. Stim ca nu se va intoarce la modul in care au stat lucrurile. Scopul este acum sa definim cel mai bun posibil urmator normal, pentru momentul in care criza se va diminua.

 

Construirea de afaceri pentru criza si nu numai

 

Credem ca pandemia COVID-19 va fi o perioada de construire si inovare substantiala a afacerilor. Primele semne ale acestui lucru sunt deja vizibile:

  • Transformarea digitala peste noapte. Confruntat cu indrumari privind distantarea sociala si ingrijorarea pacientului pentru majoritatea consultarilor medicului / pacientului personal, Serviciul National de Sanatate (NHS) al Regatului Unit a trebuit sa orchestreze o schimbare imediata catre consultari video si telemedicina, o intreprindere enorma. In anumite zone de captare, am vazut planuri de tele-sanatate pe termen lung executate in 15 zile sau mai putin. Cu una dintre cele mai mari organizatii din lume capabile sa-si dezvolte o capacitate digitala robusta aproape peste noapte, vechile presupuneri despre ceea ce este nevoie pentru a merge digital sunt rasturnate rapid.
  • Valorificarea la maximum a datelor. Cercetatorii care urmaresc raspandirea infectiei au descoperit ca unii oameni sunt dispusi sa-si comunice datele pentru o cauza cruciala. Aplicatia Corona de la 100 de metri din Coreea de Sud, care avertizeaza utilizatorii atunci cand se afla la 100 de metri de locatiile vizitate de transportatorii COVID-19, este un exemplu. Dupa lansarea aplicatiei, un milion de sud-coreeni au descarcat-o in cel mult zece zile. O aplicatie similara din Regatul Unit s-a bazat pe datele transmise voluntar de la utilizatorii publici. Aceste inovatii arata o ingeniozitate mai mare in utilizarea datelor care sunt deja generate, dar nu sunt folosite la maxim, si ar putea genera o schimbare in atitudinea publicului fata de confidentialitate.
  • Implicarea clientului virtual Pe masura ce criza COVID-19 se desfasura in China, piata imobiliara, ca si alte sectoare, a suferit o scadere rapida, pe masura ce publicul comparator a fost sechestrat in casa. Evergrande Real Estate Group, cel de-al doilea mare dezvoltator imobiliar din China, a raspuns creand o experienta exclusiv digitala, permitand clientilor sa se angajeze in totalitate online si sa depuna depozite rambursabile pe proprietati, rasturnand ipoteze de lunga durata despre nevoia de intalniri in persoana. Evergrande a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 118 la suta in februarie, dupa ce a lansat noua aplicatie. Impreuna cu altii, firma face eforturi pentru a afla cat din calatoria clientului poate fi gestionata de la distanta si cat de multe date pot fi partajate.

Toti acesti constructori de afaceri recunosc ca lumea se schimba si regulile sunt rescrise. Acesta este unul dintre cele mai importante elemente ale construirii de afaceri.

Cladirea de afaceri pentru reimaginarea viitorului: sase arhetipuri

O criza precum cea pe care o traim acum este, prin definitie, imprevizibila. Nu putem cunoaste cu certitudine durata sau gravitatea, dar putem incepe sa ne gandim la cum ar putea arata urmatorul normal prin deducerea tiparelor din crizele trecute.

In primul rand, stim ca aceasta criza, ca si cele care au aparut inainte, va lasa o amprenta de durata asupra lumii. Nu toate schimbarile si inovatiile pe care constructorii de afaceri le introduc acum in lume vor ramane, insa multe o vor face, in ciuda faptului ca multe nu ar fi fost considerate niciodata inainte de criza. Nu vom reveni la vechile moduri de a face lucrurile.

In al doilea rand, exista un tipar al tipurilor de inovatori care ies dintr-o criza, legate de tipurile de presupuneri pe care le rastoarna.

Am vazut amandoua aceste fenomene. Din criza financiara globala, de exemplu, ipotezele privind utilizarea activelor si natura proprietatii au fost rasturnate radical. Intreprinderile au devenit confortabile, impartind active si co-creand cu clientii si chiar concurentii, iar economia de partajare a luat nastere. Din acest arhetip de „actionar de active” au aparut unele dintre cele mai de succes afaceri din lume, toate lansate in 2008-2009, inclusiv Airbnb si Uber. Un arhetip similar a aparut in jurul „economiei gig”, pe care Uber a reprezentat-o, impreuna cu Instacart, TaskRabbit si altii. Ambele arhetipuri au persistat mult dupa rezolvarea crizei financiare.

Deja, putem vedea companii, impinse de necesitate, incepand sa rastoarne presupunerile despre modul in care opereaza organizatiile si consumatorii. Din aceasta, se pot identifica sase arhetipuri timpurii pentru constructorii de afaceri post-criza:

  1. Furnizorul de servicii la distanta. Criza COVID-19 a impus trecerea comertului cu ridicata la furnizarea online, pentru furnizorii de servicii esentiale, precum medicii si profesorii. In multe tari, consultatiile medicale online si educatia online au devenit norma. Asteptati-va ca aceasta tendinta se va raspandi mult dincolo de salile de examene si salile de clasa. Avocatii, arhitectii si marketerii incep cu totii sa isi ofere serviciile in moduri noi, de la videoconferinta de baza la realitate virtuala si automatizare. Stocurile unor furnizori de tehnologie s-au dublat mai mult de la inceputul crizei. Se pot furniza servicii intelectuale in acest fel. Anticipam ca aceasta tendinta se va extinde si la intretinerea echipamentelor si la alte servicii pentru care credeam ca e nevoie de prezenta fizica a unui meserias. Imaginati-va ca aparatele de uz casnic, cum ar fi masinile de spalat vase ar fi construite intr-un mod in care proprietarul fara experienta ar putea schimba o parte modulara la fel de usor cum schimba cartusele de imprimanta.
  2. Platforma de colaborare. Oportunitatea pentru platforme de colaborare se construieste de ani buni, dar nevoia de auto-izolare a fost un catalizator. Clientii si companiile castiga apreciere pentru interactiunea puternica posibila intre persoane separate prin geografie, dar conectate prin tehnologie. Videoconferintele online, atat pentru comunicare profesionala, cat si sociala, sunt un exemplu. Platformele de educatie sunt alta. Asteptati-va sa apara platforme de colaborare care se deplaseaza dincolo de comunicare si educatie catre domenii precum dezvoltarea talentului si evaluari sau care sunt adaptate altor profesii, precum avocati, contabili si ingineri.
  3. Dezvoltatorul talentului dinamic. Dupa criza, recrutorii vor dezvolta noi modalitati de a atinge grupul global de talente, folosind tehnologia in moduri noi pentru a gasi specialisti avand ca sursa intreaga lume, pentru a grabi procesul de depunere a CV-uri-lor si a rezolva dezechilibrele usoare ale fortei de munca. Acest lucru devine deosebit de important pe masura ce talentul devine mai mobil si mai virtual. Distribuitorul Woolworths, de exemplu, care trebuie sa faca mii de recrutari pentru activitatea sa in plina expansiune, exploreaza oferirea de munca pe termen scurt, printr-un proces de cerere simplificat, unora dintre cei 20.000 de angajati. Multe companii invata acum despre recalificarea la scara, iar parteneriatele neortodoxe ar putea deveni baza pentru abordari mai agile pentru talent in viitor.
  4. Marele retailer tactil devine digital. Noile categorii de retail care au necesitat in mod traditional o experienta tactila ridicata, din cauza bazei de clienti sau a categoriei in sine, vor migra online. Nevoia de auto-izolare a determinat o cerere mai mare de truse alimentare de inalta calitate. Cheff-ul Mindful din Marea Britanie, de exemplu, a inregistrat o crestere de 452 la suta a vanzarilor in primele saptamani ale crizei. Credem ca noile versiuni ale clientilor, cum ar fi persoanele in varsta care nu au folosit anterior tehnologia in acelasi grad ca si grupurile mai tinere, iar sectoarele noi, cum ar fi produsele alimentare, se vor orienta tot mai mult catre vanzarile online. Alte domenii, cum ar fi proprietatile imobiliare, vor prelua mai multe aspecte de vanzare cu amanuntul si se vor muta si online. Coronavirusul a dat un impuls enorm unei varietati de servicii imobiliare, de la tururi virtuale la domiciliu, la tururi virtuale conduse de roboti. Infiintarea imobiliara Zenplace, de exemplu, a inregistrat o crestere a dobanzii de 293 la suta pentru cutiile sale de blocare inteligente automatizate si excursiile auto-ghidate de la inceputul lunii martie. Imbunatatirile tehnologiei si utilizarea inteligentei artificiale (AI) si a analizelor pentru a oferi informatii tot mai fine ale clientilor vor determina aceasta tendinta.
  5. Vizionarul de date. Cu mai putine persoane care lucreaza la sediu, companiile arunca o privire mai atenta asupra datelor pe care le genereaza, care au fost considerate anterior ca fiind de valoare limitata. Acestia gasesc modalitati prin intermediul analizei si automatizarii de a utiliza aceste date pentru functii, cum ar fi aparatele de monitorizare, o sarcina gestionata anterior de lucratorii la fata locului, care acum poate avea loc de la distanta. In plus, apar furnizori care pot combina datele de la mai multe companii pentru a oferi informatii la nivel de sector. Acest lucru a aparut in special in timpul crizei, in cazul furnizorilor de date alternative, cum ar fi Thasos, care au inregistrat o crestere a cererilor, in timp ce corporatiile si investitorii incearca sa-si informeze deciziile cu surse de date folosite anterior, cum ar fi datele de localizare mobila in timp real.
  6. Operatorul rezistent si flexibil, dar nu redundant. Criza COVID-19 a scos in evidenta vulnerabilitatea lanturilor de aprovizionare la nivel mondial. Iesind din criza, vom vedea o serie de organizatii care se diferentiaza prin lanturile si operatiunile de aprovizionare rezistente, fara a fi necesar sa se aloce un capital excesiv. AI joaca un rol important in activarea acestui lucru. In plus, aceste organizatii sunt flexibile cu o baza de cost variabila si sunt gata sa raspunda la schimbarile dinamice intr-o lume din ce in ce mai volatila. Blue Yonder, de exemplu, unul dintre cei mai mari furnizori de performanta flexibila din lume, a elaborat fluxuri din Centrele pentru controlul si prevenirea bolilor (CDC) in platforma sa de invatare automata pentru a permite clientilor sai sa gestioneze mai bine lantul de aprovizionare COVID-19. soc. Instrumentele digitale ajuta companiile sa identifice noi surse de rezilienta – de exemplu, prin agregarea digitala a potentialilor furnizori in functie de capacitatile pe care le au in comun. Estimarea gradului de conectare al unei companii Medtech, de exemplu, a ajutat-o sa-si extinda baza furnizorilor cu 600%.

Jason Bello, unul dintre autori, este partener in biroul McKinsey din Washington, DC, in timp ce Shaun Collins este asociat in biroul din Boston, iar Ralf Dreischmeier este un partener senior in biroul din Londra; in timp ce Ari Libarikian este un partener senior in biroul din New York.

Sursa: https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/innovating-from-necessity-the-business-building-imperative-in-the-current-crisis?cid=other-eml-alt-mip-mck&hlkid=5b915457a2bd482296d3599f394b76c3&hctky=11914038&hdpid=3363065a-4a26-4da5-a605-b6868bf6781c

Digiqole ad
Distribuie sa vada si prietenii tai

Adina Tirban

Postari asemanatoare

Abonare
Notifica-ma daca
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments