Marketingul face diferenta intre succes si esec in orice afacere

 Marketingul face diferenta intre succes si esec in orice afacere
Distribuie sa vada si prietenii tai

Cat de bine iti cunosti clientii? Stii ce vor clientii tai? Crezi ca au clientii tai incredere in produsele tale? Cand a fost ultima data cand ati vazut un client care a publicat o postare despre produsul sau serviciul oferit de tine? A fost o plangere sau un compliment? Marketingul este ramura business-ului tau care raspunde tuturor intrebarilor de mai sus si nu numai.

Marketingul este un instrument folosit pentru crearea si mentinerea cererii, relevantei, reputatiei si caracterului concurential al afacerii tale. Fara el, afacerea ta probabil se va inchide din cauza lipsei de vanzari.

CITESTE cu mare atentie cele 9 motive pentru care AI nevoie de marketing!

  1. Marketingul este o modalitate eficienta de implicare a clientilor

Este important pentru afacerea ta sa tii clientii implicati. Marketingul este un instrument pentru a mentine relatia mereu calda cu ei. Angajarea clientilor intr-o comunicare constanta, este diferita de promovarea ofertelor. Aceasta presupune furnizarea informatiilor relevante despre produsele si afacerea ta catre clienti. Este vorba doar despre crearea de continut proaspat. Spuneti-le clientilor ce nu stiu despre tine si fa-o intr-un mod interesant astfel incat sa meriti timpul dedicat. Social media este una dintre cele mai bune platforme in care iti poti implica clientii. Unele organizatii folosesc videoclipuri scurte si alte trucuri incarcate de umor pentru a-si insufleti baza de clienti.

Prin implicarea clientilor, marketingul le ofera un sentiment de apartenenta.

  1. Marketingul ajuta la construirea si mentinerea reputatiei companiei

Cresterea si durata de viata a afacerii tale e corelata cu reputatia afacerii. Prin urmare, este corect sa spunem ca reputatia ta determina capitalul marcii tale. Majoritatea activitatilor de marketing sunt orientate catre construirea capitalului propriu al companiei. Reputatia afacerii este construita atunci cand raspunde in mod eficient asteptarilor clientilor sai. O astfel de afacere este considerata un membru responsabil al comunitatii. Clientii devin mandri ca sunt asociati cu produsele dvs.

Marketerii folosesc strategii eficiente de comunicare, branding, PR si CSR pentru a se asigura de mentinerea reputatiei unei afaceri.

  1. Marketingul ajuta la construirea unei relatii intre o afacere si clientii acesteia

Intreprinderile trebuie sa construiasca o relatie de incredere si intelegere cu clientii lor. Cum stabileste marketingul aceasta relatie? Segmentele de cercetare de marketing ar trebui sa se bazeze pe demografie, psihografie si comportamentul consumatorilor. Segmentarea ajuta afacerea sa raspunda nevoilor clientilor sai, astfel castigandu-si increderea. Echipa de productie se asigura ca afacerea ofera cele promise la momentul potrivit. Acest comportament determina fidelizarea clientilor.

Clientii fideli vor avea increderea sa cumpere mai multe produse de la tine. Increderea si intelegerea dintre afacere si clientii acesteia fac ca activitatile tale comerciale sa fie mai fructuoase.

  1. Marketingul este un canal de comunicare utilizat pentru informarea clientilor

Marketingul informeaza clientii tai despre produsele sau serviciile pe care le oferiti. Prin marketing, clientii sunt informati despre valoarea produselor, utilizarea lor si informatii suplimentare care ar putea fi folositoare pentru clienti. Creeaza constientizarea marcii si face ca afacerea sa iasa in evidenta. Exista o concurenta rigida pe piata si trebuie sa fiti o voce constanta pentru a convinge clientii. Informeaza-ti clientii despre reduceri si alte trucuri competitive pe care intentionezi sa le folosesti.

Prin comunicare, marketingul ajuta afacerea ta sa devina lider de piata.

  1. Marketingul ajuta la stimularea vanzarilor

Marketingul utilizeaza diferite moduri de a va promova produsele sau serviciile. Dupa ce un produs a fost anuntat, acesta este deja pe radar si acest lucru creste sansele de a-l vinde. Clientii pot dori sa incerce produsele sau serviciile pe care le oferi, iar acest lucru va declansa o decizie de cumparare. Cand clientii sunt multumiti de produsele sau serviciile achizitionate, acestia devin ambasadori ai marcii tale fara sa stie. Vor raspandi vorba si vanzarile vor incepe sa creasca.

Asigura-te ca oferi produse si servicii de inalta calitate pentru a va completa eforturile de marketing.

  1. Ajuta-te de marketing pentru a oferi informatii despre afacerea ta

Fiecare marketer intelege nevoia de a viza publicul potrivit. Cu toate acestea, trebuie sa aveti continutul potrivit pentru a partaja cu un astfel de public. Strategiile tale de marketing te pot ajuta sa stabilesti alaturi de marketeri ce mesagerie de afaceri va convinge publicul tinta. In acest moment, trebuie sa testati diferite mesaje si sa vedeti ce functioneaza. Dupa ce ati testat diferite seturi de mesaje pe publicul tinta, veti gasi o baza de viabila pentru eforturile dvs. de marketing.

Actioneaza ca o metrica si ofera informatiile necesare pentru a va face sa evitati actiunile nefondate si inutile.

  1. Marketingul va ajuta afacerea sa-si pastreze relevanta

Fiecare marketer intelege nevoia de a perturba opinia unui potential consumator cu privire la alte produse. Majoritatea intreprinderilor presupun ca vor ramane intotdeauna marca preferata a clientului, deoarece pana acum clientul nu s-a plans niciodata. Aceasta este mentalitatea gresita. Trebuie sa gasiti modalitati de a ramane in varful mintii clientului. Fiecare relatie trebuie mentinuta. Marketingul iti ajuta afacerea sa mentina o relatie buna cu clientii, facandu-te sa ramai relevant. Nu va concentrati pe castigarea de noi clienti inainte de a aborda nevoia de a-i pastra pe cei actuali.

  1. Marketingul creeaza optiuni de venituri

In faza initiala, optiunile tale sunt reduse, deoarece esti in mare parte constrans de numerar. Acest lucru iti limiteaza optiunile. Deoarece strategiile reusite de marketing genereaza mai multi clienti si oportunitati de venituri, vei incepe sa ai optiuni. Avand optiuni vei avea curajul necesar pentru a patrunde pe noi piete. Vei avea libertatea de a incepe sa dai drumul clientilor care sunt prea exigenti pentru sanatatea si bunastarea ta.

  1. Marketingul ajuta echipa de management sa ia decizii informate

Fiecare afacere se confrunta cu intrebari precum: CE, CAND, PENTRU CINE si CAT SA PRODUCA. Un proces complex si obositor determina supravietuirea afacerii tale. Drept urmare, intreprinderile se bazeaza foarte mult pe mecanisme de marketing pentru a lua aceste decizii.

De ce ar trebui sa te bazezi pe mecanisme de marketing? Aceste mecanisme sunt legatura fiabila intre afacerea ta si societate. Ele cultiva mintile oamenilor, educa publicul si ii conving sa cumpere.

De ce este important marketingul pentru a-ti bate rivalii in afaceri?

Concurentul tau isi comercializeaza activ produsele. Cu toate acestea, nu trebuie sa fii negativ in timp ce faci marketing impotriva concurentului. Pur si simplu trebuie sa efectuezi cercetari asupra asteptarii pietei tinta, apoi sa gasesti modalitati de a furniza produse sau servicii mai bune. Daca oferi un produs sau serviciu nou pe piata, trebuie sa fiti mai agresiv si mai strategic, deci singura modalitate de a obtine un avantaj competitiv fata de concurenta este marketingul agresiv.

Sursa: https://www.business2community.com/marketing/why-is-marketing-important-9-reasons-why-you-really-do-need-it-02186221

Digiqole ad
Distribuie sa vada si prietenii tai

Adina Tirban

Postari asemanatoare

Abonare
Notifica-ma daca
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments